2012-07-26

Köttfärssås och spagetti

Tjoho.

Varmt ? Det kan man verkligen säga att det har varit idag. Min dag började med att jag vaknade kl 07:30. Jag gick upp och tog en kaffe och sedan satte jag mig på cykeln och trampade iväg, 2mil blev det. Sedan blev det en sväng förbi en tatuerings studio för att kolla om dom var sugna på att tatuera min arm. Efter det så drog jag vidare till stan och shoppade mig en skjorta och ett par jeans.
Till middag idag blev det Köttfärssås och spagetti, enkelt och gott.

Dom flesta vet säkert hur man gör köttfärssås men jag skriver ner hur jag gör iallafall.


Det här behöver du: 
500gram nötfärs 
1 st gul lök 
1 burk kidneybönor
1 burk passerade tomater
3-4 msk Aivar
salt 
peppar 
grillkrydda
chillipulver
paprikapulver
tomatpuré

Gör så här:
Börja med att hacka löken. Bryn den sedan i margarin och låt den få lite färg.
Lägg sedan i nötfärsen och stek den klar. Krydda med samtliga kryddor. När färsen är klar är det dags att hälla på dom passerade tomaterna, låt puttra en stund. Tillsätt sedan bönorna, aivar och tomatpuré.
Sätt på lock och låt puttra lite till innan den serveras. Ha gärna lite vispgrädde i om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar